TownOut: Jak získat z obsahu maximum
V dnešní době, kdy má každý telefon se solidním foťákem, může dělat marketing kdekdo. Jak to ale zařídit, aby obsahová strategie dlouhodobě fungovala a vy získali z každé produkce maximum? Víme, že dobrý marketing se nedělá od stolu. Když jsme tedy pro klienta TownOut zajišťovali fotky a videa, mysleli jsme na vše.
Obsahová strategie je základ
Náš klient TownOut se zabývá prodejem a půjčováním karavanů. Zažijete s nimi spoustu dobrodružství, takže stejnou náladu musí mít i fotky a videa. Zároveň je důležité ukázat i benefity prodávaných produktů, technické vychytávky, a to vše zabalené v pozitivních emocích. Před každou produkcí si proto odpovídáme na otázky:
materiály půjdou?
v obsahu říct?
pocity při sledování?
produkt koupit?
A tomu přizpůsobíme celou produkci. Na začátku jsme měli námět videa a jasnou představu, co chceme publiku říct. Teď ale jak na to?
Bez přípravy to nejde
První fází samotného natáčení a focení je preprodukce. Začíná to výběrem lokality. My jsme se rozhodli natáčet a fotit v Krušných horách na severu Čech. Ať už šlo o rozhlednu Jeřabina, pískovcové jezero či malebnou louku nebo větrnou elektrárnu, každé místo do puntíku splňovalo naše předchozí představy.
Při tvorbě natáčecího plánu jsme mysleli na výběr herců a také toho nejdůležitějšího – vybavení. Zvolili jsme dobře skladné a lehké foťáky s fotografickými objektivy, které kombinací různých filtrů a auto focusu dokázaly obraz ozvláštnit a dát mu zajímavý nádech.
Natáčení a focení: Na detailu záleží
Natáčení jsme věnovali dva dny. Kvůli častým přejezdům mezi lokacemi a nevyzpytatelnému horskému počasí bylo nutné počítat s malou časovou rezervou. Klíčové bylo také vytipovat správnou hodinu pro natáčení, což bylo hlavně ráno a večer, kdy je sluníčko níž.
Počítat je nutné také s tím, jaký produkt je hvězdou natáčení. V případě karavanu je manévrování o kus složitější, takže jeden záběr spolkl třeba i půl hodiny času. Dobře ale víme, že preciznost se na výsledku vždycky odrazí.
Postprodukce: Jak vše posunout ještě výš
Už v prvotní fázi jsme díky obsahové strategii jasně věděli, pro jaké účely fotíme a natáčíme. Postprodukce proto měla jasné úkoly – veškerý materiál finalizovat do formátů pro různé sociální sítě, připravit různé délky videa pro nejrůznější platformy, a tomu samozřejmě přizpůsobit i výběr hudby.
Pro klienta a naše marketingové činnosti tak vznikl materiál, který se využije na maximum do poslední fotky. Chcete také profesionální prezentaci, která má smysl? Ozvěte se nám, podíváme se na to.