TownOut: Jak získat z obsahu maximum

V dnešní době, kdy má každý telefon se solidním foťákem, může dělat marketing kdekdo. Jak to ale zařídit, aby obsahová strategie dlouhodobě fungovala a vy získali z každé produkce maximum? Víme, že dobrý marketing se nedělá od stolu. Když jsme tedy pro klienta TownOut zajišťovali fotky a videa, mysleli jsme na vše.

Obsahová strategie je základ

Náš klient TownOut se zabývá prodejem a půjčováním karavanů. Zažijete s nimi spoustu dobrodružství, takže stejnou náladu musí mít i fotky a videa. Zároveň je důležité ukázat i benefity prodávaných produktů, technické vychytávky, a to vše zabalené v pozitivních emocích. Před každou produkcí si proto odpovídáme na otázky:

N
Na jaké kanály výsledné
materiály půjdou?
N
Co chceme
v obsahu říct?
N
Jaké má mít čtenář či divák
pocity při sledování?
N
Proč by si měl
produkt koupit?

A tomu přizpůsobíme celou produkci. Na začátku jsme měli námět videa a jasnou představu, co chceme publiku říct. Teď ale jak na to?

Bez přípravy to nejde

První fází samotného natáčení a focení je preprodukce. Začíná to výběrem lokality. My jsme se rozhodli natáčet a fotit v Krušných horách na severu Čech. Ať už šlo o rozhlednu Jeřabina, pískovcové jezero či malebnou louku nebo větrnou elektrárnu, každé místo do puntíku splňovalo naše předchozí představy.

Při tvorbě natáčecího plánu jsme mysleli na výběr herců a také toho nejdůležitějšího – vybavení. Zvolili jsme dobře skladné a lehké foťáky s fotografickými objektivy, které kombinací různých filtrů a auto focusu dokázaly obraz ozvláštnit a dát mu zajímavý nádech.

Natáčení a focení: Na detailu záleží

Natáčení jsme věnovali dva dny. Kvůli častým přejezdům mezi lokacemi a nevyzpytatelnému horskému počasí bylo nutné počítat s malou časovou rezervou. Klíčové bylo také vytipovat správnou hodinu pro natáčení, což bylo hlavně ráno a večer, kdy je sluníčko níž.

Počítat je nutné také s tím, jaký produkt je hvězdou natáčení. V případě karavanu je manévrování o kus složitější, takže jeden záběr spolkl třeba i půl hodiny času. Dobře ale víme, že preciznost se na výsledku vždycky odrazí.

Postprodukce: Jak vše posunout ještě výš

Už v prvotní fázi jsme díky obsahové strategii jasně věděli, pro jaké účely fotíme a natáčíme. Postprodukce proto měla jasné úkoly – veškerý materiál finalizovat do formátů pro různé sociální sítě, připravit různé délky videa pro nejrůznější platformy, a tomu samozřejmě přizpůsobit i výběr hudby.

Pro klienta a naše marketingové činnosti tak vznikl materiál, který se využije na maximum do poslední fotky. Chcete také profesionální prezentaci, která má smysl? Ozvěte se nám, podíváme se na to.