Jak motivovat zákazníky k nákupu?
Konkurence v online prostředí je stále větší a cena za reklamu se stále zvyšuje, to je dlouhodobá problematika v oblasti e-commerce, a co Vy s tím? Můžete se zaměřit na důležitost motivace zákazníků k nákupu a na to, jak se s rostoucí konkurencí vyrovnat.
Různé fáze nákupního procesu zákazníků mohou způsobit, že o zákazníky přicházíme, ale s pomocí vhodných kroků můžeme zákazníky nejen udržet, ale také získat jejich loajalitu. Jak na to? Přimějte zákazníka k akci a usnadněte mu jeho nákup! Určite si jasný cíl svého e-shopu či webu a usnadněte návštěvníkům cestu k jeho splnění. Celý tento proces musí být vyladěn tak, aby byl pro zákazníka co nejjednodušší. Poradíme Vám, jak na to.
1. Krok: Proč si zákazníci mají vybrat právě u vás?
Nabídněte svým návštěvníkům ihned při vstupu na váš e-shop nebo webu důvody, proč by měli nakupovat právě u vás. Ukažte jim, co u vás mohou pořídit, a zdůrazněte konkurenční výhody, které vás odlišují. To může být například výhodná cena, doprava zdarma, odborné poradenství nebo vlastní výroba produktů. Úvodní bannery hrají prim!
2. Krok: Nasměrujte zákazníky k vybraným produktům
Usnadněte zákazníkům navigaci na vašem webu pomocí strukturovaného menu umístěného v horní nebo levé části stránky. Důležité je, aby struktura menu byla jasná, obsahovala přiměřený počet kategorií a umožňovala rychlou a snadnou navigaci k požadovaným produktům. Náš UX/UI specialista je Vám k dispozici!
3. Krok: Umožněte zákazníkům filtrovat produkty
Pomozte zákazníkům najít přesně to, co hledají, díky možnosti filtrování produktů podle jejich preferencí. Nabídněte filtry dle ceny, dostupnosti, výrobce, barvy, velikosti a dalších důležitých vlastností produktů. Dbejte na to, aby filtry odpovídaly jednotlivým kategoriím a nebyly zbytečně složité. I s tím Vám rádi poradíme.
4. Krok: Poskládejte prvky karty produktu podle potřeb zákazníků
Karta produktu je klíčovou stránkou na cestě k nákupu. Zajistěte, aby byla co nejvíce uživatelsky přívětivá. V horní části stránky umístěte klíčové informace jako název, obrázky, krátký popisek, cena a tlačítko koupit. V dolní části stránky poskytněte podrobnější popis produktu, parametry, obrázky nebo recenze. Cena je pro zákazníky jedním z nejdůležitejších kritérií, které ovlivňují jejich rozhodování. Velmi často se tak využívají slevy, ideálně by měl nakupující ihned vědět, kolik ušetří a kolik zaplatí. Tlačítko koupit by mělo být výrazné a interaktivní. Nechte si vše vyladit zkušeným okem grafika!
5. Krok: Využijte další marketingové tipy
V dnešní době se pro usnadnění nákupu využívají i další marketingové tipy. Porovnání produktů umožní zákazníkům snadněji rozhodnout, který produkt je pro ně nejvhodnější. Nabídnutí možnosti osobního odběru na prodejně zvyšuje pravděpodobnost, že zákazníci si zboží zakoupí právě u vás. Zaslání vzorků či nabídka možnosti vytvoření produktu na míru dává zákazníkům pocit personalizace a zvýší jejich spokojenost. Pop-up okna mohou obtěžovat, ale když jsou dobře vyladěná, dovedou vás k cíli!
Na výsledky stojí za to si počkat. Pokud všechny best practices plníte, potenciální zákazníky na stránky přivádíte, ale prodeje se nijak zvlášť nezvyšují a uživatelé odchází, i když cenu máte oproti konkurenci dobrou? Nezoufejte, cesta k nákupu může být delší.
Společně k úpěchu
Rádi Vám poradíme, jak si zákazníky udržet i přivést nové, naši PPC specialisté mají customer care v malíčku a věnují se nejen akvizici, ale i retenci, udržují vysoké ROI a zákazníky segmentují dle RFM. Dokážou zvýšit návratnost investic do reklamy, frekvenci opakujících se objednávek a průměrnou hodnotu objednávky a tím i vaše celkové zisky.
Svěřte nám svou marketingovou komunikaci a nemusíte mít obavy. Jsme TvůjBrand – tým zkušených freelancerů, kteří se starají o akvizici i retenci zákazníků, segmentují dle RFM a dosahují vysoké ROI. Převezmeme vaši komunikaci pod svá křídla, aktivně se zapojíme do vašeho byznysu a vyvineme strategie šité na míru. Jsme váš spolehlivý partner pro růst a úspěch vašeho e-shopu. Kontaktujte nás a společně posuneme váš marketing na novou úroveň.