Aktuální komunikační trendy

V dynamickém prostředí našeho trhu je nezbytné, aby podniky byly schopny pohotově reagovat na nejnovější společenský a technologický vývoj. Pokud se zaměřujete pouze na svůj business, věřte, že pokud jste našimi zákazníky, my sledujeme trh a trendy za Vás. Postaráme se, abyste nebyli ani o krok pozadu, naopak, snažíme se vždy být o krok napřed před konkurencí. Buďte s námi v obraze. V letošním roce dochází k velmi rychlým změnám v oblasti komunikace, pozorujeme pokračující i zcela nové trendy, které mají na komunikaci podniků v roce 2023 zásadní dopad. Vybrali jsme čtyři faktory, které v ČR pozorujeme, některé více (jako tříštění publika nebo potřebu efektivní interní komunikace), jiné k nám teprve pomalu přicházejí (jako trend umělé inteligence, o kterém všichni hovoří, ale v praxi se s ní dosud moc nesetkáváme). Na co se firmy budou muset v blízké budoucnosti zaměřit, pokud si budou chtít své publikum udržet?

1. Personalizace a tříštění publika

Publikum se nadále diverzifikuje a rozrůzňují se i zdroje informací. Prostřednictvím sociálních médií a agregátorů zpráv stále více uživatelů konzumuje personalizovaný obsah. Jednoduché „catch-all“ kampaně už nebudou stačit a značky budou muset využívat data a vytvářet atraktivní a virální obsah uzpůsobený na míru svému publiku.

2. Digitální Hyperloop

Rychlé technologické a kulturní změny podnikům ztěžují dlouhodobé plánování komunikace. Místo toho, aby pouze naskakovaly na nejnovější trendy, tak mnozí tvůrci začínají upřednostňovat obsah, o kterém vědí, že se s ním jejich publikum dlouhodobě ztotožní. Doporučujeme, aby se značky a podniky v komunikaci kontinuálně soustředily na myšlenky, s nimiž si je lidé spojí. Zároveň by ale měly být vždy připraveny reagovat na momentální nálady ve společnosti.

3. Umělá inteligence

Boom nástrojů pro psaní na bázi umělé inteligence jako ChatGPT a obrazových aplikací nejen v PR a komunikaci zaznamenal každý z nás. Umělá inteligence se bude i nadále učit a rychle zdokonalovat, a je tedy nejvyšší čas, aby podniky začaly učit zaměstnance, jak ji co nejlépe využít, a zároveň si dávat pozor na ověřování faktů, autorská práva nebo plagiátorství.

4. „Greenwashing“ a společenská odpovědnost

Rádi bychom varovali před pověstným „natíráním na zeleno“. Pouhá slova a líbivá gesta již značkám stačit nebudou. Spotřebitelé jsou v této oblasti zběhlí a nespokojí se s prázdnými floskulemi o „zachování přírody pro naše děti“ nebo o tom, že „jsme v tom společně“. Na podniky budou kladeny čím dál vyšší nároky, aby o společenské odpovědnosti pouze nemluvili, ale skutečně konaly.

Spojte se s námi, spojte se se svými klienty a buďte o krok napřed. Nezapomeňte, že jsme tu pro vás, ať už jde o strategii dlouhodobou nebo bleskovou.