Aktuální komunikační trendy
1. Personalizace a tříštění publika
Publikum se nadále diverzifikuje a rozrůzňují se i zdroje informací. Prostřednictvím sociálních médií a agregátorů zpráv stále více uživatelů konzumuje personalizovaný obsah. Jednoduché „catch-all“ kampaně už nebudou stačit a značky budou muset využívat data a vytvářet atraktivní a virální obsah uzpůsobený na míru svému publiku.
2. Digitální Hyperloop
Rychlé technologické a kulturní změny podnikům ztěžují dlouhodobé plánování komunikace. Místo toho, aby pouze naskakovaly na nejnovější trendy, tak mnozí tvůrci začínají upřednostňovat obsah, o kterém vědí, že se s ním jejich publikum dlouhodobě ztotožní. Doporučujeme, aby se značky a podniky v komunikaci kontinuálně soustředily na myšlenky, s nimiž si je lidé spojí. Zároveň by ale měly být vždy připraveny reagovat na momentální nálady ve společnosti.
3. Umělá inteligence
Boom nástrojů pro psaní na bázi umělé inteligence jako ChatGPT a obrazových aplikací nejen v PR a komunikaci zaznamenal každý z nás. Umělá inteligence se bude i nadále učit a rychle zdokonalovat, a je tedy nejvyšší čas, aby podniky začaly učit zaměstnance, jak ji co nejlépe využít, a zároveň si dávat pozor na ověřování faktů, autorská práva nebo plagiátorství.
4. „Greenwashing“ a společenská odpovědnost
Rádi bychom varovali před pověstným „natíráním na zeleno“. Pouhá slova a líbivá gesta již značkám stačit nebudou. Spotřebitelé jsou v této oblasti zběhlí a nespokojí se s prázdnými floskulemi o „zachování přírody pro naše děti“ nebo o tom, že „jsme v tom společně“. Na podniky budou kladeny čím dál vyšší nároky, aby o společenské odpovědnosti pouze nemluvili, ale skutečně konaly.