Využití a nástrahy umělé inteligence
ChatGPT v poslední době udělal ve světě opravdu haló. Spousta lidí si ho vyzkoušelo, ještě víc lidí o něm slyšelo. Pro mnohé se jedná o zajímavý výstřelek, ale praktické využití pro něj nemají. My to z pozice marketingových freelancerů vidíme jinak.
Od vypuštění ChatGPT zkoušíme, hrajeme si, testujeme a procházíme různé případové studie a zdroje informací, hltáme příspěvky na sociálních sítích a prakticky využíváme. I Vám se může ChatGPT hodit v praxi a je škoda, abychom si nechali tuto novinku v šuplíku, jak byste mohli tedy umělou inteligenci využít i vy, naši klienti?

- Snazší hledání klíčových slov a příbuzných témat, brainstorming nápadů
- Rychlá analýza cílové skupiny a identifikace uživatelského záměru za klíčovými slovy
- Příprava struktury článku a návrhy atraktivních titulků
- Návrhy FAQ pro jakékoliv téma
- Bonusový tip na závěr
Upozornění na začátek
ChatGPT (a jakákoliv jiná AI technologie) má svá omezení. Výstupy mnohdy nejsou stoprocentní a je potřeba manuální validace. ChatGPT zároveň nemá nová data od roku 2021 a pro jakékoliv nové trendy tak není vhodným zdrojem informací. Ani informace z právní tématiky u něj tedy raději nehledejte. Má také omezenou délku výstupu a pro velké datasety či komplikovaná témata tak není vhodným řešením.
Z těchto důvodů ChatGPT aktuálně nedokáže nahradit práci ani copywriterů, ani analytiků, ani programátorů ani SEO specialistů ani nikoho jiného. Za což jsme mimochodem docela rádi 🙂
V některých oblastech však dokáže posloužit jako dobrý pomocník.
Příklady praktického využití:
1. Hledání klíčových slov a příbuzných témat, brainstorming nápadů
Identifikace správných témat a klíčových slov stojí mnohdy úspěch projektu, ChatGPT dokáže pochopit spojitost slov s určitým tématem a pomoci Vám s dalšími možnými slovy pro určité téma či různými dalšími nápady, jak nějaká slova opsat, vypsat x nápadů na různá slovní spojení, motta a další tipy na texty, když Vám nápady dojdou.
ChatGPT tak může být velmi dobrým pomocníkem pro identifikaci vhodných slov a příbuzných témat pro cokoliv, co bylo známo před rokem 2021.
TIP: Pokud by Vám délka odpovědi nestačila, například při zadání seznamu 100 slov jste si žádné nevybrali, můžete zadat příkaz „pokračuj ve výpisu od posledního řádku dál“ a podobně.

2. Analýza cílové skupiny a identifikace uživatelského záměru za klíčovými slovy
ChatGPT má „načteno“ neuvěřitelné množství obsahu z internetu a ačkoliv nemůžeme jakékoliv odpovědi brát za stoprocentní a řídit podle nich svoji strategii (ani celkovou marketingovou strategii ani komunikační strategii), můžeme se díky tomu velmi dobře inspirovat. Můžeme se zeptat i na otázky typu „Jaké emoce zažívají lidé, když chtějí…“, „Jak motivovat lidi k..“
ChatGPT dokáže také identifikovat uživatelský záměr pro dataset jakýchkoliv slov. Stačí to správně zadat.

3. Příprava struktury článku, návrhy atraktivních titulků
4. Návrhy FAQ pro jakékoliv téma
Často kladené otázky a odpovědi by měly vycházet z dat a ze znalosti cílové skupiny:
- Co lidé nejčastěji hledají?
- Jaké nejčastější otázky zobrazuje Google?
- Na co se ptají zákaznické podpory / obchodníků / lidí na pobočkách?
- O čem nejčastěji diskutují na sociálních sítích?
Pokud nemáme prostor (čas, rozpočet) na detailní přípravu, může ChatGPT přijít vhod.
5. Bonusový tip – kombinujte různá zadání
Výše uvedené možnosti nemusíte využívat jednu po druhé. Můžete je zadat společně a ChatGPT vám to splní při jednom. Zároveň dokáže pracovat s daty, které mu předáte. Dokáže například i poradit a napsat přesný návod, jak pracovat s daty v excelu a používat jeho funkce. Krok po kroku. Máte nějaká data a potřebujete je zpracovat? Nebojte se to nástroji zadat jako úkol, požádat o seřazení, vytřízení, vypsání určeného a podobně.

Závěrem
ChatGPT má mnohá omezení a pravděpodobně nikoho jen tak nenahradí. Výstupy je potřeba kontrolovat a upravovat. I tak to ale může být velmi vhodný pomocník, který nám může usnadnit práci.