Přejděte na Google Analytics 4 již nyní

Současným Google Analytics Universal začíná odpočinek. Věčný? Už Vám nepomůžou a neřeknou, jak si váš e-shop nebo jiný online projekt zrovna vede. Nově Vám data, trendy a informace budou dávat nastupující Google Analytics 4. Proč na novou verzi přejít už teď a jak? Přinášíme odpovědi.

Google Analytics Universal střídají Google Analytics 4

Od druhé půlky příštího roku nebudou současné GA standardně fungovat. Už teď na svůj konec upozorňují systémovou hláškou:
„Od 1. července 2023 nebude Universal Analytics ve standardních službách zpracovávat nová data. Připravte se už dnes. Nastavte si službu Google Analytics 4 a přejděte na ni.”
Máte dvě možnosti. Buď budete s rukama v klíně vyčkávat do ohlášeného konce anebo začnete nastupující Google Analytics 4 využívat už teď. Jednoznačně doporučujeme tu druhou možnost.

Proč spustit Google Analytics 4 co nejdříve?

Hlavní důvody jsou 3:

1) Nutná edukace

Google Analytics 4 pracují odlišně od původní verze. Proto se na začátku nevyhnete nutnému seznámení s novým prostředím. Bez osvojení jeho fungování nedokážeme fektivně vyhodnocovat provoz na Vašem webu a dělat důležitá rozhodnutí.

2) Potřeba datové kontinuity

Abyste mohli smysluplně vyhodnocovat, jestli se Vašemu projektu na internetu daří lépe nebo hůř, potřebujete porovnávat data v čase – typicky meziročně. Právě to je důvod, proč byste s novými GA měli začít pracovat nejpozději v červnu tohoto roku. Potřebujete do nich dostat letošní data. Zpětně je tam bohužel nenaimportujeme. Čím déle se budete GA 4 vyhýbat, tím větší datovou díru si v nich vyrobíte a o to chaotičtější bude porovnávání minulého období se současností.

3) Implementace na web

Google Analytics 4 přistupují k měření dat jinak než původní verze. Proto se liší i jejich požadavky na systém, do kterého budou nasazeny. Hlavně u některých e-shopových řešení může být implementace technicky náročnější. Správné nastavení a odladění veškerých funkcí zabere relativně dost času. Proto doporučujeme nasazení nenechávat na poslední chvíli. 1. července 2023 je den, kdy už musí všechno hladce běžet. Není to začátek fáze vychytávání much.

Jak nasadit Google Analytics 4?

Implementaci nových GA může zvládnout Váš programátor. Buď využije speciální pluginy nebo zvolí Google Tag Manager. Každopádně začít by měl prostudováním oficiální nápovědy Google.
Pokud jste ale klientem marketingové platformy Tvůj Brand, s.r.o. nemusíte se o nic starat, projektový manažer přidělený Vašemu e-shopu Vás bude kontaktovat s finančním návrhem a postaráme se o veškeré technické nasazení, nastavení cílů, propojení s reklamními systémy a vytvoření přehledného reportingu do Google Data Studia.

Pracujte s původními i novými Google Analytics

Dokud máte tu možnost, využívejte vedle nových GA 4 pořád ještě i původní GA Universal.
Pokryjete tím případné výpadky, které by v nové verzi mohly nastat (ať už chybou na straně Googlu nebo kvůli nekorektní implementaci). Navíc porovnáním dat z obou systémů se ujistíte, že GA 4 měří správně.
Nasaďte Google Analytics 4, prozkoumejte jejich možnosti a buďte už teď připraveni na konec Google Analytics Universal.

Kdo je připraven, není překvapen – proto máme již vše nachystáno pro implementaci a chystáme termíny pro své klienty. Brzy se ozveme jistě i Vám.